Häufig gestellte Fragen
Sind Haustiere am Flughafen Luxemburg erlaubt?
Haustiere sind nur im öffentlichen Bereich erlaubt.
I want to travel with my pet. What should I do?
Please contact your airline directly to inquire about their specific procedures for traveling with
pets. While some airlines allow pets to travel in the cabin, others may have different policies or
require pets to be transported in the hold. It's important to check the airline's conditions well in
advance to ensure a smooth and safe journey for both you and your pet.
I arrived at the gate and saw the aircraft still there, but I was refused boarding. Why was I not allowed to board the aircraft?
Your ticket includes a specified boarding time, along with the boarding closure time. If you arrive
at the gate after the boarding closure, the ground staff is not authorized to allow you to board. By
the time of closure, the departure process has already begun, and any delay in this process could
lead to further delays for the flight. For your safety and to ensure a timely departure, we kindly ask
all passengers to adhere to the boarding times indicated on their tickets.
Welche Rechte habe ich als Fluggast, wenn mein Flug annulliert wird oder sich verspätet?
Nach den EU-Vorschriften haben Fluggäste im Falle einer Flugannullierung Anspruch auf eine anderweitige Beförderung oder eine Erstattung ihres Flugscheins. In einigen Fällen können Fluggäste auch eine Entschädigung verlangen. Weitere Informationen zu Ihrer speziellen Situation finden Sie beim Ministère de la Protection des consommateurs.
Gibt es kostenloses Wi-Fi am Flughafen Luxemburg?
Ja, es gibt ein kostenloses, unbegrenztes Wi-Fi am Flughafen.